| 
		
اردلان، ا.، وفائی، ف.، جنایی، ش. و الماسی، م. (1396). بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر توانمندسازی شغلی کارکنان. فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی. دوره4، شماره13. صفحه 37-14.بختیاری، ف. (1394). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کار شغلی و خودکارآمدی کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور. پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور.بختیاری، ف. و گلینی مقدم، گ. (1394). رابطه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با خودکارآمدی و کار شغلی کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی. دوره2، شماره6. صفحه 151-129.بخشعلی،ز.، امین موسوی،س.ع. و رضایینور،ج. (1399). رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهره وری سازمانی با نقش متغیر میانجی توانمندسازی و استرس شغلی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. دوره12، شماره44. صفحه 128-107.بسطامی، ر.، منظری توکلی،ح. و سلاجقه، س. (1396). بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطه آن با جلوههای بهرهوری سازمانی مبتنی بر رویکرد اجتماعی توسعه پایدار. نشریه مدیریت شهری. سال16، شماره47. صفحه 58-41.پاپزن، ع.ح. و زردویی، س. (1397). تأثیر آموزشهای چندرسانهای در آموزش کشاورزی شهری کرمانشاه. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی، شماره47. صفحه 12-1.پورجاوید، س.، خسرویپور، ب. و علیبیگی، ا.ح. (1397). عاملهای مؤثر در چابکسازی مدیریت آموزش عالی کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی شماره44. صفحه126-109.صیادی تورانلو، ح.، زنجیرچی، س.م. و کرمی،م. (1396). ارایه چارچوبی جهت ارزیابی چابکی سازمانی با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات با رویکرد تحلیل پوششی دادههای شبکهای. مورد مطالعه: صنایع کاشی و سرامیک استان یزد. مجله تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، سال 14، شماره 2، پیاپی،53. صفحه 40-19.صغری سینا، ف. (1401). رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار شغلی با نقش میانجی چابکی سازمانی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال12، شماره4. صفحه 22-1.جمعگی، م. و لشگرآرا، ف. (1391). چالشهای بهکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانشآموزان هنرستانهای کشاورزی استان تهران. مجله پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال5، شماره3 (پیاپی19). صفحه 34-20.سعدی، ح.ا.، نوریپور، م. و هدایتینیا، س. (1397). کاربرد تکنیک SWOT-ANP در شناسایی و اولویتبندی راهبردهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانهای صفی روستایی ایران. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی. ویژهنامه تابستان1397. صفحه 108-92.طالقانی، م. و نوربخش لنگرودی، م..م. (1393). تأثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر بهرهوری شرکت برق منطقهای استان گیلان. دوره3، شماره67. صفحه76-51.داوری، علی. و رضازاده، آرش. (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزارPLS، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.رهنورد، ف.ر. و علیجانی، ز. (1395). تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی. مجله مدیریت توسعه و تحول. شماره24. صفحه 55-45.رجبی، س.، پاپزن،ع.ح.، اعظمی، ا. و سلیمانی،ع. (1391). بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی، مطالعه موردی در استان کرمانشاه. پژوهش در برنامهریزی درسی. سال9، دوره2، شماره8 (پیاپی35). صفحه 158-146.رشیدی، آ، علیبیگی، ا.ح. و میرکزاده، ع.ا. (1396). تأثیر تعادل کار و زندگی بر رضایت شغلی و تعهد حرفهای آموزشگران کشاورزی استان تهران. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی. شماره43. صفحه16-3.ساعد رحیم.س. و نظری، ط. (1396). بررسی تأثیر استفاده از اتوماسیون اداری در بهبود مکاتبات سازمانی و افزایش بهرهوری نیروی انسانی، چهارمین همایش بینالمللی مدیریت اقتصاد و توسعه.سالاری، ا. و ماروسی، ع. (1397) . بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط زعفرانکاران (مطالعه موردی: روستاهای منطقه تربت حیدریه). فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی. دوره5، شماره4. صفحه 546-531.ساعتچی، م.، کامکاری، ک. و عسکریان، م. (1389). آزمونهای روانشناختی، نشر ویرایش.سلیمانی،ع. و زرافشانی،ک. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فناوری. فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. دوره26، شماره4. صص902-885.شهیدی پوراکبری، ع. و شکوه، ع. (1399). بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی در شعب بانک قوامین استان کرمان. اولین کنفرانس بینالمللی چالشها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری، ساری.https://civilica.com/doc/.علینیا، م. و حافظیان، م. (1396). نقش میانجی هوش سازمانی در رابطه بین کیفیت فنآوری اطلاعات و کار شغلی کارکنان. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال8، شماره1، پیاپی29. صفحه 139-119.فتحی، رس و عزیزپناه، ا. (1400). بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از آموزشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشاورزی شمال خوزستان. فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی. جلد8، شماره1. صص69-55.قرلیوند،ز.، دهقانی قلعه،ر. و بوعذار عاصی، ز. (1394).بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در اداره آب و فاضلاب شهر اهواز. دومین همایش ملی علوم مدیریت و برنامهریزی، آموزش و استاندارد سازی ایران.https://civilica.com/doc/.کریمی،آ.، مختارنیا،م. و صفا، ل. (1389). تحلیل عوامل مؤثر بر استفاده آموزشگران از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در آموزشهای فنی و حرفهای کشاورزی (مطالعه موردی: استان زنجان). فصلنامه علوم کشاورزی ایران. سال38، شماره3. صص44-37.گریفین، م. (1400). رفتار سازمانی. ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده. تهران، انتشارات مروارید.لشگرآرا، ف.، جمعگی،م. و میردامادی،س.م. (1393). مقایسهی دیدگاه هنرآموزان و هنر جویان هنرستانهای کشاورزی آموزش و پرورش استان تهران نسبت به ضرورتها و چالشهای به کار گیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی. شماره31،صص45-37.محمدی زیتونی، ب. (1398). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود کار نیروی انسانی (مورد مطالعه: شرکت سهامی بیمه آسیا). انجمن تجارت الکترونیک ایران، توسعه و سرمایه، دوره5، شماره1، پیاپی8، صفحه 109-93.محمدی، ع. و امیری، ی. (1391).  ارائه ی مدل ساختاری تفسیری دستیابی به چابکی از طریق فناوری اطلاعات در سازمان های تولیدی. مدیریت فناوری اطلاعات، دوره4، شماره 13 ، صفحه 134-121.یعقوبی، ج.، نجفلو،پ. و محمدی، و. (1396). کاربرد شبکههای اجتماعی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی. شماره43.صفحه 29-.17Alston, A. J. (2013). Use of instructional technology in agricultural education In North Carolina andVirginia. Journal_of_Career_and_Technical Education 20 (1): 23-35.Benamati, J. S. and Lederer, A. L. (2018). Decision support systems unfrastructure: The root problems of the management of changing IT. Decis. Support Syst, 45(4), 833-844.   
Coronado, A. E., Sarhadi, M. and Millar, C. (2012). Defining a framework for information systems requirements for agile manufacturing, International Journal of Production Economics, 72(1-2), 57-68.   
Cropanzano,J. H. (2011).Antecedent And Conseguences of organizational innovation and organizatlonal ,learning in ent Repreneurship.industrial Management Data stsems,10(1),21-42.Hagel, J. and Brown, J. S. (2011). Your next IT strategy. Harvard business review, 79(9), 105-115.   
Jackson, D. L. (2013). Revisiting sample size and number of parameter estimates: Some support for the N:q hypothesis". Structural Equation Modeling, 10: 128–141.   
Kappagoda, S., Othman, H. Z. F. and De Alwis, D. (2014). The impact of psychological capital on job performance: Development of a conceptual framework. European Journal of Business and Management, 6(15): 143-154.   
Kuleelung, T. (2015). Organizational agility and firm performance: evidence from information and communication technology (ICT) businesses in Thailand. The Business and Management Review,7(1),1-10.Krejcie,R.V., and Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3);607-610.   
Marhoui, M. A., and Al-Munawwar, A. (2017). The title of the study of innovation in information technology and sustainable performance of the company: the mediating role of organizational agility, Proceedings of the Ninth International Conference on Information Management and Engineering.   
Noe, R., Hollenbeck, J., Gerhart, B. and Wright. P. M. (2016). Human Resources Management: Gaining a Competitive Advantage.   
Peng, J,Quan.,J,Guoying., Z. D. and Alan J.(2016).Mediation effect of business process and supply chain management capabijities on the impact of IT on firm performance:Evidence fromChinese firms,International Journal of Information Management36:89-96.   
Park, Y., & ElSawi, A. (2017). The role of business intelligence and communication technologies in organizational agility: a configuration approach. Journal of the Information Systems Association, 18 (9): 159-150.   
Qin, R., Nembhard, D. A. (2015). Workforce agility in operations management. Surveys in Operations Research and Management Science, 20(2), 55-69.   
Sanchez, A.A. Marin, G.S. and Morales, A.M. (2015). The mediating effect of strategic human resource practices on Knowledge management and firm performance. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa; 24: 138–148.   
Shin, H., Lee, J.N., Kim, D. and Rhim., H. (2015). Strategic agility of Korean small and mediumenterprises and its influence on operational and firm performance. International Journal of Production Economics, 168, 181-196.   
Sharp, J., Irani, Z. and Desai, S. (2014). Working towards agile manufacturing in the UK industry.International Journal of production economics, 62(1), 155-169.   
Sharifi, H., and Zhang, Z. (2002). A methodology for achieving agility inmanufacturing organization. International journal of production economics, 62(2), 7-22.   
Shutske, J. M. (2017). Tools and Technologies for Practitioners: Five Big Trends. In: Proceedings of 2017 Wisconsin Agribusiness Classic, pp. 138–139. http://www.agclassic. org/proceedings/2017_Proceedings.pdf. |