| 
		
اسدی, م., غلامی, خ., & بلندهمتان, ک. (1394). عوامل و مولفه های بنیادی تدریس اثربخش در آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان. . اندیشه های نوین تربیتی دانشکدة علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه الزهراء س, 11(1) 149-123.اسلامیان, ح. (1394). تدوین مؤلفهها و نشانگرهای تدریس اثربخش جهت به کارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی, 8 (3), 114- 193.بنیداوودی, ز. (1393). مقایسه ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل, 2 (2), 13-17.پورشافعی, ه., خامسان, ا., & شوشتری, ل. ط. ز. (1396). اسنادهای اساتید موفق در تدریس اثربخش بر مبنای روش بنیاد بخشی نظریه. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی, سال سیزدهم، شماره ۳، پیاپی ۵۱, 228-211.رجبیانغریب, ف., حجازی, ی., & امید, م. (1393). اهمیت مؤلفه های کیفیت تدریس از دیدگاه دانشجویان بر پایه تحلیل حساسیت شبکه عصبی مصنوعی. . پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 29, 23-13.رعدآبادی, م., موسوی, م., محمدی, آ., & صدیقمعروفی, ش. (1393). تعیین مهم ترین مولفه های موثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی. آموزش علوم پزشکی یزد, 9(3), 66-58.زابلی, ر. ا., مالمون, ز., & حسنی, م. (1393). ارتباط بین عوامل مؤثر بر کیفیت تدریس اساتید: مدلیابی معادلات ساختاری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی, 7 (5), 321-315.سلیمی, ج., & رمضانی, ق. (1393). شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش و ارزیابی وضعیت تدریس (مطالعه موردی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان). فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی, 4 (8), 33-61.صفری, ث. (1390). ویژگی های فرایند تدریس یادگیری در آموزش عالی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 50, 73- 90. غلامی, خ., & اسدی, م. (1392). تجربه حرفه ای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی. . فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی, 1 (2), 26-25.کاویانی, ح., & نیلی, م. (1395). فراتحلیل عوامل موثر بر تدریس اثربخش در آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, سال شانزدهم شماره ۱،پیاپی ۷۸, 20-29.محبی, س., & ربیعی, م. (1394). کیفیت تدریس خلاق بر اساس تجربه دانشجویان پرستاری. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت, 4 (3), 255-244.معروفی، ش. ص.، محمدی، آ. ، موسوی، م.و رعدآبادی، م. (1393). تعیین مهمترین مولفه های موثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یزد، 9 (3)، 66-58.موحدی، ر.، شیرخانی، م. و طالبی، ب. (1396). بررسی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا). نشریه نامه آموزش عالی، 10 (37)، 79-110.Akiri, A. A., & Ugborugbo, N. M. (2009). Teachers’ effectiveness and students’ academic performance in public secondary schools in Delta State, Nigeria. Studies on Home and Community Science, 3(2), 107-113.Azigwe, J. B., Kyriakides, L., Panayiotou, A., & Creemers, B. P. M. (2016). The impact of effective teaching characteristics in promoting student achievement in Ghana. International Journal of Educational Development,, 51, 51-61.Bahador, Vasokolaee, Raadabadi, & Yaghoubi. (2013). Analysis of the Systematic Relationships between Influencing Factors on Effective Teaching from the Perspective of Graduate Students Using Graph Theory. Educational Development journal, 5(8), 28-36.Berthiaume, D. (2009). E-learning – an introduction. A handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice. Third Edition, Routledge, New York.Bowen, B. (2013). Measuring Teacher Effectiveness When Comparing Alternatively and Traditionally Licensed High School Technology Education Teachers in North Carolina. Journal of Technology Education, 25(1), 82-100.Hativa, N., Barak, R., & Simhi, E. (2010). Exemplary university teachers: Knowledge and beliefs regarding effective teaching dimensions and strategies. The journal of higher education, 72(6), 699-729.Knapper, C., & Cropley, A. J. (2005). Lifelong learning in higher education: Psychology Press. Mercedes, I.-C., Ridwan, M., Carmen, M. F., José, V. P.-C., & Michelle, H.-L. (2019).Validating a model of effective teaching behaviour and student engagement: perspectives from Spanish students. Learning Environments Research, 22(2), 229-251.Murry, H. G. (1991). Impact of student instructional rating on quality of teaching in higher education. University of Western Ontario, Press of Western University.Ng, W., Nicholas, H., & Williams, A. (2010). School experience influences on pre-service teachers' evolving beliefs about effective teaching. Teaching and Teacher education, 26(2), 278-289.Nicoll, K., & Harrison, R. (2003). Constructing the good teacher in higher education: The discursive work of standards. Studies in continuing education, 25(1), 23-35.Nora, M., Humaida, B. S., Noriza, M., Khairul , A. M. A., & Wan, R. I. (2012). Students Perspective on Lecturer Characteristic for Effective Teaching. Procedia - Social and Behavioral Sciences,, 59, 535-540.Phipps, L. J., Osborne, E. W., Dayer, J. E., & Ball, A. L. (2008). Handbook on Agricultural Education in public Schools. 177 - 215. Ramsden, P. (2005). Learning to teach in higher education: Routledge.Sadeghi, K., Richards, J. C., & Ghaderi, F. (2019). Perceived versus Measured Teaching Effectiveness: Does Teacher Proficiency Matter? . Research Article. doi:10.1177/0033688219845933Waleed Mugahed, A.-R., Norma, A., Mohd , S., Othmanb, V. I., & Marinc Gemma, T. (2018). A model of factors affecting learning performance through the use of social media in Malaysian higher education. Computers & Education, 121, 59- 72. doi:10.1016/j.compedu.2018.02.010Zhang, L.-f. (2009). From conceptions of effective teachers to styles of teaching: Implications for higher education. Learning and individual differences, 19(1), 113-118.  |