رجبی، س.، پاپ زن، ع.، اعظمی، ا.، سلیمانی، ع. ۱۳۹۱. بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی: مطالعه موردی در استان کرمانشاه. پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره ۹، شماره ۳۵، صص ۱۴۶-۱۵۸.
حسنی، م.، شهودی، م.، سامری، م.، شهودی، س.۱۳۹۳. موقعیت و مطلوبیت آموزش مهارتهای کشاورزی سازمان فنی و حرفهای استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارفرمایان، مربیان و کارآموزان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره ۶، شماره ۳۱، صص ۸۱-۹۳.
رجبیان غریب، ف.، محمدزاده، س.، شریفزاده، م.ش.۱۴۰۰. مسئولیتپذیری اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی؛ رویکرد آیندهپژوهانه. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی؛ دوره ۱۳، شماره ۳، صص ۳۳-۶۹.
شاهرخی ساردو، ص.، پدرام، پ.، ظریفیان، ش. فکرت، ف. ۱۳۹۳. نقش مؤلفههای دانش سهگانه بر نیّت کارآفرینانه دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه جیرفت. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره ۶، شماره ۳۱، صص ۹۴-۱۰۶.
شریفزاده، ا.، اسدی، ع. ۱۳۸۹. دانشگاه، کارآفرینی و توسعه دانشبنیان. تهران: جهاد دانشگاهی، 496ص.
شریفزاده، ا.، عبدالهزاده، غ. 1391. بررسی رابطه بین سبک یادگیری و خصایص کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره ۱۸، شماره دو (پیاپی ۶۴)، صص131-152.
شریفزاده، ا.، غلامرضایی، س. 1388. الگوی پرکسیس سه گانه: هسته یادگیری کارآفرینانه در آموزش کارآفرینی. مقاله ارایه شده در کنفرانس آموزش مهندسی در ۱۴۰۴، تهران: دانشگاه تهران و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران.
شریفزاده، ا.، و عبداللهزاده، غ. 1393. بررسی قابلیتهای فرهنگی دانشجویان کشاورزی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، دوره ۴، شماره ۱۰، صص۴۳-۶۸.
شریفزاده، م. ش.، عبدالهزاده، غ.، شریفی، م.1400. واکاوی زیستبوم دانشگاه کارآفرین در آموزش عالی کشاورزی: کاربرد روششناسی سامانههای نرم. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، ۱۷(ویژه نامه)، صص1-25.
شریفزاده، م.، عبدالهزاده، غ. 1394. مولفه های توسعهی آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره ۳۲، صص 96-112.
صابری تنسوان، م.، شریفزاده، م.، عبداله زاده، غ.، پهلوانی، م. 1400. نقش فرصتهای یادگیری ژرفایی بر توسعهی قابلیتهای کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره ۵۶، صص 110-128.
عبداللهزاده، غ و شریفزاده، م. ش. ۱۳۹۹. زیست بوم کارآفرینی دانشگاه محور در کشاورزی: چارچوبی برای مهندسی نهادی پژوهش، فناوری و آموزش عالی نوآفرین. گرگان: انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
محبوبی م.ر.، شیرخانی، س.، شریفزاده، م. ش. ۱۳۹۸. ارزشیابی کیفیت خدمات آموزش درس کارآفرینی با استفاده از الگو سروکوال (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، دوره ۶، شماره ۱۲، صص ۹۷-۸۶.
ملکی، ط.، مرادی، خ.، حیدری، ن.، متقی، م.، نادری، ن. ۱۳۹۳. انگیزههای مهارتآموزان برای شرکت در دورههای فنی و حرفهای کشاورزی شهرستان کرمانشاه. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره ۶، شماره ۳۰، صص ۷۷-۸۸.
نوذری، ح. اسکندرینژاد، ع. (۱۳۹۸). مهارتآموزی در دانشگاه با تأکید بر طرح بیست بیست (بیست مهارت در بیست سالگی). گزارش طرح با حمایت مالی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه خوارزمی. جلد 1 مطالعات نظری و تجربی، چالشها، تجربهها و برنامهها.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. ۱۳۹۸. مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت پژوهش و فناوری، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. ۱۳۹۹. مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت پژوهش و فناوری، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت.