امینزاده، ر.، شفیعی، م.، و منتظرالقائم، م. (1398). مقایسه آموزش فنی و حرفهای ایران با سایر کشورهای دنیا. صنعت و دانشگاه, 12(45-46).
اخبار، ا.، شمس، ع.، توحیدلو، ش. ع.، مجردی، غ. ر.، و رزمی، ح. (1402). تحلیل نظام آموزش کشاورزی در هنرستانهای کشاورزی ایران با استفاده از SWOT. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 19(1): 44-21 .
پدرام، م. (1390). ارتقاء بهرهوری منابع انسانی، مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی بانک ملی ایران. مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی بانک ملی ایران، (810).
پیرامون، ع.، برادران، م، وسواری، م. (1401). عوامل مؤثر بر عدم موفقیت هنرستانهای کشاورزی استان خوزستان: کاربرد نظریه بنیانی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران, 18(2), 103-87
خواجه شکوهی، ع.ر.، عباسی، م.، و خوشفر، غ.ر. (1391). بررسی میزان اثربخشی آموزشهای فنی و حرفهای در اشتغال نیروهای آموزشدیده استان گلستان. مهارتآموزی، ۱(۱)، 103-116.
خاکی، ع.، و رافع، ا . (1391). آموزش همراه با تولید در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش. مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه ی آموزشهای فنی حرفهای و کاردانش در افق ایران 1404. تهران: معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش.
دهقانپور، س.، و سوختانلو، م. (1397). تبیین مدل مفهومی رفتار مدیریت بازاریابی، میان تولیدکنندگان گیاه دارویی زغال اخته در شهرستان کلیبر. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و کسب و کار، اردیبهشتماه 1397، تبریز، ایران.
زرگرانخوزانی، م. (1400). عامل های موثر بر انگیزه دانشآموزان روستایی به ادامه تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 13(59)، 202-186.
سلیمی، ج. (1393). آموزشهای فنی حرفهای، نیروی انسانی و کارآفرینی (مطالعه موردی آموزشهای فنی حرفهای استان کردستان). مهارتآموزی، 24، 8-7.
شریعتزاده، م.، متین، ن.، امینی نسب، ع. (1395). ارزشیابی از برنامه کارورزی شاخه کاردانش. آموزش فنی و حرفهای و کاردانش، 1(1)، 44-47
قربانیان، ن.، و کاظمیحکی، ب. (1393). آگاهی و علاقه دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 91-90. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(4)، صص 20-27
لشـگرآرا، ف،. جمعگـی، م. و میردامـادی، س. (1393). مقایسـه ی دیـدگاه هنرآمـوزان و هنرجویـان هنرسـتانهای کشـاورزی آموزش وپرورش اسـتان تهـران نسـبت بـه ضرورت هـا و چالش هـای به کارگیـری فـنآوری اطلاعـات و ارتباطـات. پژوهـش مدیریـت آمـوزش کشـاورزی، 6(31):45-38
محمـدزاده، س. و جابـری، س. (1397). تبییـن وضعیـت نگـرش دانش آمـوزان دختـر مقطـع متوسـطه نسـبت بـه ادامه تحصیـل در رشـتههای کشـاورزی. رویکردهـای پژوهشـی کارآفرینانـه در کشـاورزی، 1(3): 51-41.
میرجلیلی، س. ا.، حیدرنژاد، ا.، نیکفرجام، ح.، حبیبکاظمی، ف.، و همکاران. (1402). ویژنامه دومین مراسم بازگشایی و افتتاحیه هنرستاهای وابسته به وزارت کشاورزی (شماره 2) سال تحصیلی 1402ـ1401. تهران: نشر آموزش کشاورزی.
نوروزی، ع.، حاجیمیررحیمی، س. د.، و سبزهعلی تورانپشتی، ح. (۱۴۰۲). عاملهای مؤثر بر انگیزه تحصیل دانشآموزان هنرستانهای کشاورزی استان البرز. فصلنامه علمی پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، (۶۷)، 157-140.
نجفی، ر.، و مهدی، م. (1401). آسیبشناسی آموزشهای فنی حرفهای دوره دوم متوسطه (هنرستانهای فنی حرفهای و کاردانش). نشر پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. وزارت آموزش و پرورش (1403). سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. قابل دریافت از:
http://chap.oerp.ir
Aleru, P.D., & Lazarus, S.T. (2021). Role of agricultural education farm workshop in development of students' skills in indigenous mechanized technology for self-reliance in rivers state. British Journal of Contemporary Education (BJCE), 1(1), 64-74.
Aithal, P. S., & Aithal, S. (2020). Analysis of the Indian National Education Policy 2020 towards achieving its objectives. International Journal of Management, Technology, and Social Sciences (IJMTS), 5(2), 19-41.
Alam, G. M., Hoque, K. E., Khalifa, M. T. B., Siraj, S. B., & Ghani, M. F. B. A. (2009). The role of agriculture education and training on agriculture economics and national development of Bangladesh. African Journal of Agricultural Research, 4(12), 1334-1350.
Ekhtelat M., Maghamesi Mahmoodi M., Fazlara A., & Namjoyan F. (2019). Comparison of Standard and Impedance Methods for the Detection of Enterococci Contamination in Medicinal Herbs in Iran. Jundishapur Journal of Natural Pharmaceutical Products, 14(2), e64341. doi:10.5812/jjnpp.64341.
Eneji, E. E., Dantani, T, Afu, E. A. (2021). Agricultural education and sustainable development: thenigerian experience. International Journal of Social Sciences and Management Research, 7(1): 59-65.www.iiardjournals.org
Forster, A. G., & Bol, T. (2018). Vocational education and employment over the life course using a new measure of occupational specificity. Social Science Research, 70: 176-197.
Idusogie, V. O. (2018). Assessment of instructional technology in teaching agricultural science in public secondary schools in Edo State, Nigeria. African Journal of Interdisciplinary Studies, 11(2): 86-91. DOI: http://dx.doi.org/10.25115/eea.v38i3%20(1).3988
Kiasi, Y., Forouzeh, M. R., Mirdeilami, S. Z., & Niknahad-Gharmakher, H. (2020). Ethnobotanical study on the medicinal plants in Khosh Yeilagh rangeland, Golestan province, Iran. Researchsquare. doi:10.21203/rs.3.rs-103978/v1.
McKim, A.J. & Sorensen, T.J. (2018). An Innovative Model of Agricultural Education and Training in Guinea: Trending Toward Self-Sustainability. Journal of International Agricultural and Extension Education, 25(11), 1-14.
Nnodim, A. U., & Johnwest, E. K. (2016). Vocational Skill Competence of Agricultural Science Teachers and Youth Empowerment in Rivers State. International Journal of Education and Evaluation, 2(3), 51-58.